Lámpaoszlop daruzás
2022-03-15
Konténerház, modulház – variációk egy témára
2022-04-20

A raklap a logisztika egyik csúcsa. Mára nélküle elképzelhetetlen egy építkezés, a kereskedelemről nem is szólva. Hihetetlen előnye, hogy pontosan oda kerül a gyártótól, ahová a megrendelő szeretné, arról nem is beszélve, hogy a lerakáshoz nincs szükség targoncára.

Egy jó minőségű, terhelhető raklapon biztonságban lehet elszállítani a gyártótól a felhasználási helyig a raklapos árut. Természetesen a gépkocsivezetőknek nagy odafigyelésre van szükség, hogy a teher eloszlása megfelelő legyen stb.

Gondolták volna, hogy még olyan is létezik, hogy Európai Raklapszövetség (EPAL)? Hogy pontosan mivel is foglalkoznak attól mos tekintsünk el, az biztos, hogy szeretik megszámolni, hogy mennyi raklapot gyártanak egy évben:)  Négy éve (2018-ban) arról számoltak be, hogy rekordmennyiségű, azaz 122 millió EUR raklapot gyártottak, illetve használt raklapot újítottak fel.

Talán még a laikusoknak is ismert az a fogalom, hogy EUR raklap. Róla talán annyit érdemes megemlíteni, hogy az EUR és EUR 1-es raklapok mérete 800 x 1200 mm, az EUR 2-es raklapoké 1200 x 1000 mm, az EUR 3-as raklapoké pedig 1000 x 1200 mm, az EUR 6-os pedig 800 mm X 600 mm.

Ha jól emlékszem, a Darus Autó standart EUR 1-eseket szállított és daruzott.